İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, İsviçre’de ABD ile yürütülen görüşmeler sayesinde İran’ın petrol ve petrokimya ihracatında yaptırım muafiyetleri elde ettiğini, bazı dondurulmuş varlıkların serbest bırakıldığını ve kapsamlı bir kalkınma planının başlatıldığını açıkladı. Arakçi, yaklaşık 18 saat süren görüşmelerde sağlanan ilerlemenin ilk gerçek sınavının ise Lübnan’da kurulacak ortak çatışma önleme mekanizması olacağını söyledi.



